14.11.2024 10:26

Od 2028 roku DAC ma być zainstalowany w około 500 000 wagonów towarowych w całej Europie.


Od 2028 roku DAC ma być zainstalowany w około 500 000 wagonów towarowych w całej Europie bez żadnych ograniczeń w procesach eksploatacyjnych. Aby to osiągnąć, zostało utworzone konsorcjum DACFIT pod przewodnictwem DB Cargo, w skład którego wchodzi Instytut Kolejnictwa oraz pięciu europejskich partnerów.

We wtorek 5 listopada 2024 r. w ramach projektu DACFIT wraz z partnerami branżowymi z sektora kolejowego transportu towarowego przeprowadzono test instalacji cyfrowego sprzęgu automatycznego (DAC) w ramach wydarzenia „DAC Industry Days”.

Celem spotkania było przetestowanie instalacji sprzęgu, w tym pakietu sprężyn, w identycznych, ustrukturyzowanych warunkach. Narzędzia, konfiguracja i etapy pracy były więc po raz pierwszy porównywalne dla wszystkich czterech typów sprzęgów. Prace montażowe w warsztacie DB Cargo w Mannheim powierzono czterem zespołom montażowym z różnych firm: Kaminski Waggonbau, Alstom, RailMaint oraz Waggonwerk Brühl. Około 60 uczestników z zainteresowaniem i entuzjazmem śledziło postępy instalacji, dokonywało pomiarów lub obserwowało ją na miejscu.
Celem wydarzenia było uzyskanie wglądu w dalszą optymalizację sprzęgu pod kątem jego szybkiej i wydajnej instalacji, tak zwanego „projektu do modernizacji”: ile czasu zajmuje instalacja cyfrowego automatycznego sprzęgu, jakie narzędzia są potrzebne, jakiej wcześniejszej wiedzy potrzebuje personel, jakie informacje są istotne dla instrukcji instalacji?
Wyniki testów instalacyjnych są obecnie analizowane pod tym kątem. 

Projekt DACFIT ma na celu przygotowanie migracji do cyfrowego sprzęgu automatycznego (DAC) i jest finansowany przez Wspólne Europejskie Przedsięwzięcie Kolejowe (EU-Rail). Konsorcjum jest prowadzone przez DB Cargo i obejmuje łącznie siedem firm z Niemiec, Polski, Czech i Węgier. Projekt został uruchomiony w październiku 2024 r. i będzie realizowany przez 24 miesiące.
Wydarzenie „DAC Industry Days” odbywało się przez trzy dni w DB Cargo w Mannheim i Ludwigshafen w Niemczech, zostało zorganizowane w ramach projektu flagowego EU-Rail 5 TRANS4M-R.

...................................................................................
On Tuesday, 5 November 2024 the DACFIT project performed together with industry partners from the rail freight transport sector an installation test of the Digital Automatic Coupling (DAC) in frame of the “DAC Industry Days” event. The aim was to test the installation of the coupling, including the spring package, under identical, structured conditions. The tools, set-up and work steps were thus for the first time comparable for all four coupling types. Four installation teams from other workshop companies were tasked with the installing work in the DB Cargo workshop in Mannheim: Kaminski Waggonbau, Alstom, RailMaint and Waggonwerk Brühl.
Around 60 participants and guests followed the progress of the installation with interest and excitement, measured it or watched it on site as spectators.
The aim was to gain insights for the further optimisation of the coupling for its quick and efficient installation, the so-called “design to retrofit”: how long does it take to install a digital automatic coupling, which tools are needed, what prior expertise does the personnel need, which information is relevant for the installation manuals? The findings from the installation tests are now being analysed for this purpose. 
The DACFIT project aims to prepare the migration for the Digital Automatic Coupling (DAC) and is funded by Europe's Rail Joint Undertaking (EU-Rail). The consortium is led by DB Cargo and comprises a total of seven companies from Germany, Poland, the Czech Republic and Hungary. The project was launched in October 2024 and will run for 24 months.
The “DAC Industry Days” event took place over a total of three days at DB Cargo in Mannheim and Ludwigshafen, Germany and was organised by the EU-Rail Flagship Project 5 TRANS4M-R.

...................................................................................
Am Dienstag, den 05.11.2024 hat das Projekt DACFIT im Rahmen der Veranstaltung „DAC Industry Days“ mit Industriepartnern aus dem Sektor Schienengüterverkehr einen Einbautest der Digitalen Automatischen Kupplung (DAK) durchgeführt: Ziel war es, unter identischen, strukturierten Bedingungen den Einbau der Kupplung inklusive des Federpakets zu testen. Werkzeuge, Aufbau und Arbeitsschritte waren somit das erste Mal für alle vier Kupplungstypen vergleichbar.
In der DB Cargo Werkstatt Mannheim übernahmen vier Einbauteams anderer Werkstattbetreiber den Einbau: von Kaminski Waggonbau, Alstom, RailMaint und Waggonwerk Brühl. 
Rund 60 Teilnehmende und Gäste haben mit Interesse und Spannung den Fortschritt des Einbaus durchgeführt, gemessen bzw. als Zuschauer vor Ort verfolgt.
Ziel war es, Erkenntnisse für die weitere Optimierung der Kupplung für deren schnellen und wirtschaftlichen Einbau zu gewinnen, das sogenannte „design to retrofit“: wie lange dauert der Einbau einer Digitalen Automatischen Kupplung, welche Werkzeuge werden benötigt, welche Vorkenntnisse benötigt das Personal, welche Hinweise sind relevant für die Einbauanleitungen? Dazu werden jetzt die Erkenntnisse aus den Einbautests ausgewertet.
Das Projekt DACFIT hat das Ziel, die Migration für die Digitale Automatische Kupplung (DAK) vorzubereiten und wird durch das Europe’s Rail Joint Undertaking (EU-Rail) gefördert. Das Konsortium wird von DB Cargo geleitet und umfasst insgesamt sieben Unternehmen aus Deutschland, Polen, Tschechien und Ungarn. Das Projekt ist im Oktober 2024 gestartet und hat eine Laufzeit von 24 Monaten.
Die Veranstaltung „DAC Industry Days“ fand an insgesamt drei Tagen bei DB Cargo in Mannheim und Ludwigshafen statt und wurde durch das EU-Rail Flagship Project 5 TRANS4M-R organisiert.