ACADEMICS4RAIL
101121842 Building a community of railway scientific researchers and academia for ERJU and enabling a network of PhDs (academia teaming with industry)
The project is supporte by the Europe’s Rail Joint Undertaking and its members.
Numer Projektu i nazwa | | 01121842 — Building a community of railway scientific researchers and academia for ERJU and enabling a network of PhDs (academia teaming with industry) |
Akronim | | Academics4Rail |
Lider projektu | | EURNEX the European Rail Research Network of Excellence |
Czas trwania: | | 2023.09.01 – 2027.02.28 |
Dofinansowanie UE | | 1 807 237 50 EUR |
Wartość projektu | --- | 1 807 237 50 EUR |
Projekt Academic4Rail ma na celu utworzenie europejskiej społeczności naukowej w obszarze transportu szynowego. Wymiana wiedzy będzie odbywać się na rożnych poziomach od strategicznego po konkretne obszary techniczne. Na poziomie strategicznym, społeczność naukowa zamierza wymieniać się wiedza z ERRAC The European Rail Research Advisory Council i ERJU Europe’s Rail Join Undertaking. Celem tej wymiany jest optymalizacja programu badań kolejowych dla zapewnienia odpowiedniego wykorzystania funduszy, oceny programów kolejowych, określenia potrzeb w tym zakresie dla przyszłego rozwoju kolei europejskich. Wymiernym efektem projektu będzie sfinansowanie doktoratów naukowych w sześciu obszarach tematycznych związanych z koleją. Uzyskane naukowe stopnie doktorskie poszerzą wiedzę kolejową oraz zapewnią środowisku naukowemu współprace z przemysłem.
Projekt trwać będzie 42 miesiące, obejmuje promocję sześciu doktoratów realizowanych przez poszczególne uczelnie biorące udział w projekcie. Doktoraty będą obejmować poniższe tematy:
- WP4: Aerodynamika pociągów towarowych przy prędkości 160 km/h,
- WP5: Model zakłóceń EMC i ich wpływu na zasilanie trakcyjne, ciało ludzkie i efekt jonizacji,
- WP6: Metoda addytywna naprawy i reprofilacji (napawanie) zużytych zestawów kołowych. Współczesne podejście do metody napawania stosowanej w latach 50-tych ubiegłego wieku i zastosowanie współczesnych osiągnięć technologicznych,
- WP7: Bezprzewodowe sprzęganie wirtualne pociągów automatycznych (jako rozwinięcie idei ruchomego odstępu, głownie dla systemów metra automatycznego),
- WP8: Utrzymanie predykcyjne zasobów na podstawie podejścia hybrydowego fizyczno – statystycznego z zastosowaniem uczenia maszynowego i sieci neuronowych,
- WP9: Automatyczny asystent maszynisty (opracowanie ergonomicznego interfejsu maszynisty, wsparcia maszynisty poprzez asystenta AI oraz badanie wpływu czynnika ludzkiego na bezpieczeństwo).
Instytut Kolejnictwa będzie zaangażowany w trzy pakiet robocze:
Zadanie 1.2 Mapping European (incl.National) rail research themes and funds,
Zadanie 2.3 Catalogue of PhD topics relevant for funding,
Zadanie 10 Dissemination and management.