POIR.01.01.01-00-0052/20-00
POIR.01.01.01-00-0052/20-00
Tytuł projektu | Opracowanie prototypu innowacyjnego systemu zapobiegającemu obladzaniu i oszranianiu kolejowej sieci trakcyjnej z wykorzystaniem automatycznej stacji pogodowej. |
Beneficjent | Konsorcjum PKP Energetyka S.A., ELESTER-PKP Sp. z o.o. oraz Instytut Kolejnictwa realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. |
Cel projektu | Celem projektu jest opracowanie innowacyjnego systemu zapobiegającemu obladzaniu i oszranianiu sieci trakcyjnej przy wykorzystaniu prądu grzewczego. W skład systemu wchodzić będą: przekształtnik elektroenergetyczny, system pomiarowy badający warunki atmosferyczne oraz temperaturę przewodów jezdnych i system predykcji przewidujący możliwość wystąpienia oblodzenia zanim ono nastąpi. W projekcie zrealizowane zostaną:
Wdrożenie systemu umożliwi szybsze, w tym prewencyjne, prowadzenie odlodzenia i odszraniania, co poskutkuje poprawą ciągłości przewozów. Rozwiązanie wpłynie również na zwiększenie bezpieczeństwa prac prowadzonych na sieci trakcyjnej. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020. Projekt realizowany w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju 1/1.1.1/2020 – Szybka ścieżka.
|
Wartość projektu | 9 049 750,00 PLN |
Wartość wkładu UE | 5 128 150,00 PLN |