CAPACITY4RAIL
Zwiększenie przepustowości sieci kolejowych dzięki ulepszeniu infrastruktury i zoptymalizowaniu eksploatacji (Capacity4Rail)
Lider projektu | UNION INTERNATIONALE DES CHEMINS DE FER - UIC Adres lidera: 16 Rue Jean Rey 75015 Paryż, Francja |
Finansowanie: | Koszt projektu: 15 071 159 EUR |
Czas trwania: | 2013-10-01 - 2016-09-30 |
Obszar badań: | SST.2013.2-2. Nowe koncepcje dla infrastruktury kolejowej i eksploatacji: dostosowane, zautomatyzowane, elastyczne i dużej przepustowości |
Strona projektu: | http://www.capacity4rail.eu/ |
Opis: CAPACITY4RAIL dostarczy innowacyjnych badań, przygotuje kolej na przyszłość i uwzględnia wyniki z poprzednich projektów i programów badawczych . Projekt opiera się na poprzednich użytecznych wynikach badań i dostarczy zarówno demonstracje techniczne jak również wytyczne i zalecenia systemowe, które będą podstawą do dalszych badań i inwestycji zwiększających przepustowość sieci kolejowych w przyszłości. Czas używany do monitorowania infrastruktury, utrzymania i odnowy oznacza „przestoje". Zostaną zaproponowane nowe koncepcje dla mało utrzymaniowej infrastruktury, przy użyciu koncepcji standardowych i typu "plug-and-play". Nieinwazyjne techniki monitorowania i innowacyjne techniki samokontroli infrastruktury zostaną zbadane, pozwalając na niski wpływ lub jego brak na eksploatację pociągów. Kruchość niektórych kluczowych elementów sieci infrastruktury (szczególnie w ekstremalnych warunkach pogodowych), takie jak rozjazdy i przełączniki mogą mieć wpływ na wydajność całego systemu. Odporność na wszelkie znane awarie zostanie, a także zdolność systemu do powrotu do eksploatacji po zdarzeniach i wypadkach. Zwiększenia przepustowości zostaną również osiągnięte poprzez zwiększenie prędkości pociągów towarowych, umożliwiając zoptymalizowane przeplatanie się pociągów w ruchu mieszanym, oraz poprawę modeli do planowania przewozów.
Integracja intermodalna w ramach globalnego systemu transportowego zostanie poprawiona poprzez zwiększenie przeładunku towarów i przesiadek pasażerów. CAPACITY4RAIL będzie ponadto patrzeć w stronę lat 2030/2050, poprzez zaproponowanie wytycznych dla przyszłych wdrożeń w perspektywie średnioterminowej, zaleceń dla technologii mających zostać opracowanymi i wdrożonymi w perspektywie długoterminowej, oraz zbadania kluczowych szans dla finansowania w ramach funduszy krajowych i unijnych. |