EUREMCO
Europejska Kolejowa Kompatybilność Elektromagnetyczna (EUREMCO)
Lider projektu | UNIFE - UNION DES INDUSTRIES FERROVIAIRES EUROPEENNES Adres lidera: Rue Avenue Louise 221, B-1050 Bruksela, Belgia |
Finansowanie: | Koszt projektu: 3 690 000 EUR |
Czas trwania: | 2011-10-01 - 2014-09-30 |
Obszar badań: | SST.2011.2.5-1. Kolejowy System interoperacyjności (regulacyjna i pozaustawodawcza interoperacyjność w oparciu o innowacje technologiczne) |
Strona projektu: | www.euremco.eu |
Opis: Obecny proces uzyskiwania zezwoleń na wprowadzenie do użytku pojazdów kolejowych zgodnie z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI) oraz krajowymi wymogami bezpieczeństwa jest bardzo długi i kosztowny. TSI, jeśli istnieją, stanowią wspólne zharmonizowane przepisy dopuszczania do eksploatacji pojazdu kolejowego. Odnośnie kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) między pojazdem szynowym i zainstalowanymi obwodami torowymi nie istnieją takie porozumienia i przepisy, co stanowi jeden z głównych czynników tworzących koszt procesu autoryzacji. W rzeczywistości każdy kraj, w wielu przypadkach na bazie empirycznej, opracował swoje własne wymagania i proces oceny, które nawet czasem nie są spisane. Celem EUREMCO jest harmonizacja i ograniczenie procesu certyfikacji pojazdu szynowego odnośnie kompatybilności elektromagnetycznej. Główną ideą projektu jest określenie warunków wzajemnego uznawania certyfikacji w całej Europie poprzez wiarygodne, naukowe metody pozwalające na określenie zasad przenoszenia wyników, które będą stosowane do wyników uzyskanych na różnych torach doświadczalnych w różnych krajach przy tym samym systemie zasilania. W tym celu zostaną opracowane wspólne definicje wpływu bardzo krótkich i bardzo wysokich prądów zakłócających oraz zharmonizowana procedura testowania. Poprzez uwzględnienie oddziaływań na liniach niezelektryfikowanych, projekt EUREMCO obejmie całą europejską sieć kolejową. Zamykając odpowiednie punkty otwarte w TSI, projekt EUREMCO doprowadzi do skrócenia czasu i obniżenia kosztów procesu certyfikacji pojazdów kolejowych odnośnie kompatybilności elektromagnetycznej, przyczyniając się do uzyskania oszczędności szacowanych na 60 milionów euro w ciągu następnych 15 lat. |