Techniczne aspekty liberalizacji rynku przewozów kolejowych
W dniu 10 października 2011 w Sopocie w godzinach 13:00 -18:00 odbyło się seminarium pt.: „Techniczne aspekty liberalizacji rynku przewozów kolejowych”, które jest organizowane przez Stowarzyszenie na rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego (SIRTS) oraz Międzynarodowe Targi Gdańskie przy współpracy z firmą ASTE Sp. z o.o.
W dniu 10 października 2011 w Sopocie w godzinach 13:00 -18:00 odbyło się seminarium pt.: „Techniczne aspekty liberalizacji rynku przewozów kolejowych”, które było organizowane przez Stowarzyszenie na rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego (SIRTS) oraz Międzynarodowe Targi Gdańskie przy współpracy z firmą ASTE Sp. z o.o. Seminarium wpisane było do programu targów TRAKO i stanowiło poszerzoną formułę wielokrotnie już organizowanego w przeddzień targów seminarium poświęconego stykowi między systemami 1435-1520 mm.
W programie seminarium tym razem przewidziano następujące prezentacje:
Sesja I Systemowe podejście do liberalizacji rynku przewozów kolejowych.
- 1. Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności – techniczna podstawa liberalizacji rynku przewozów kolejowych. Andrzej Harassek, ERA.
- 2. Re – cast pierwszego pakietu kolejowego – biznesowa podstawa liberalizacji rynku przewozów kolejowych. Marek Pawlik, PKP PLK S.A.
- 3. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 913/2010 w sprawie europejskiej sieci kolejowej ukierunkowanej na konkurencyjny transport towarowy – katalizator liberalizacji rynku przewozów kolejowych. Wojciech Rzepka, PKP PLK S.A.
- 4. Wzajemna akceptacja taboru – likwidacja najważniejszego wąskiego gardła
w liberalizacji rynku przewozów kolejowych. Peter Mihm, ERA.
Sesja II Przykłady wyzwań i działań w zakresie liberalizacji rynku przewozów kolejowych.
- 5. Kros-akceptacja taboru kolejowego na przykładzie współpracy państw w korytarzu A. Paul Maas Inspector NSA the Netherlands.
- 6. List przewozowy CIM-SMGS. OSJD.
- 7. System talgo w przewozach towarowych. Stanisław Bukowski, TALGO.
- 8. Case study ECMs. Ireneusz Gójski, IGTL.
- 9. Droga od rzeczywistości do wizji zliberalizowanego transportu kolejowego na przykładzie Wielkiej Brytanii. Chris Carr, Rail Standards & Safety.
Więcej informacji na stronie organizatora www.sirts.pl