Wyzwania certyfikacji ETCS i GSM-R
Relacja z Warsztatów w Warszawie, 30 lipca 2013
Warsztaty zostały zorganizowane dla potrzeb wszystkich stron zaangażowanych w instalację i certyfikację Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS) i Globalnego Systemu Radiokomunikacji Ruchome j dla Kolei (GSM-R) aby analizować wyzwania certyfikacji ETCS i GSM-R w odniesieniu do Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie interoperacyjności kolei oraz Decyzji Komisji Europejskiej ustanawiającej dla podsystemu Kontroli Jazdy i Sterowania Techniczną Specyfikację Interoperacyjności (CCS TSI).
Agenda przedstawiała się następująco:
- Informacje wprowadzające do zagadnień certyfikacji i autoryzacji (w oparciu o DV29 i dalsze nowsze dokumenty, informacja o dostępnych bazach danych, procesach notyfikacji, zaangażowanych stronach, itp. – Europejska Agencja Kolejowa (ERA)
- Zagadnienia dotyczące certyfikacji i autoryzacji ETCS (składniki interoperacyjności, opcje, ograniczenia, poziom 1 i poziom 2) – ERA
- Zagadnienia dotyczące certyfikacji i autoryzacji łączności (składniki interoperacyjności, bezpieczna integracja, ocena sieci, zaangażowane strony) – ERA
- Dostępność przykładowych badań, rekomendacji, wytycznych, itp. – ERA
- Wnioski z procesu certyfikacji ETCS i GSM‐R w Polsce – Instytut Kolejnictwa w Warszawie
- Sesja pytań i odpowiedzi
- Pliki:
- 130730-CertificationGSMR.pdf397 K
- 130730_workshop_Poland_Q_A_session_v0_2.pdf369 K
- 20130730-Poland__Certification_and_authorisation.pdf161 K
- 20130730-Questions_on_ETCS-NTR.pdf163 K
- 20130730-Questions_on_ETCS-TC_certification.pdf199 K
- Polish_Workshop_July_2013_final.pdf648 K
- Warsaw_2013-07-30_TSI_Application_Guide.pdf196 K
- certyfikacja_ERTMS_w_PL_v04.pdf330 K