OŚRODEK EKSPLOATACJI TORU DOŚWIADCZALNEGO
BADANIA NA TORZE DOŚWIADCZALNYM
Obiekt umożliwia prowadzenie badań trwałości, niezawodności, wytrzymałości, dynamiki urządzeń i systemów stosowanych na kolei w takich obszarach jak:
- Tabor:
- wagony i pojazdy trakcyjne,
- hamulce,
- wózki i elementy konstrukcji,
- urządzenia cięgłowo-zderzne,
- urządzenia trakcyjne.
- Trakcja:
- sieć trakcyjna,
- osprzęt,
- konstrukcje wsporcze,
- systemy zasilania,
- zakłócenia elektromagnetyczne.
- Sterowanie ruchem kolejowym:
- urządzenia srk i radiołączności.
- Drogi kolejowe:
- nawierzchnia i jej części składowe.
Lokalizacja Toru Doświadczalnego IK.
W odległości 40 km od Wrocławia i 5 km od Żmigrodu zlokalizowany jest Tor Doświadczalny z infrastrukturą. Dojazd koleją do stacji Żmigród, a drogowo z Wrocławia drogą nr 5.
Mapa dojazdu GOOGLE
Oferta Ośrodka Toru Doświadczalnego w Węglewie k/Żmigrodu
Parametry techniczne toru doświadczalnego.
1. Tor pętli doświadczalnej: długość 7725 m, tor stykowy, szyny UIC 60, podkłady:
drewniane twarde, drewniane miękkie i betonowe, przytwierdzenia typu K i S, rozstaw
podkładów 1733 szt/km;
- odcinki proste: maksymalna długość odcinka położonego na prostej 1314 m, pozostałe odcinki położone na prostej mają długość 27 m, 54,5 m, 535 m
- na prostej dopuszczalna prędkość wynosi 160 km/h
- łuki: długość odcinków położonych w łukach:
R = 600 m, 1568 m, krzywa przejściowa 130 m
R = 700 m, 149 m, krzywa przejściowa 101,2 m
R = 800 m, 33,5 m, krzywa przejściowa 80 m
R = 900 m, 3182 m, krzywa przejściowa 120 m
2. Dopuszczalne prędkości w łukach:
R = 600 m, Vmax = 120 km/h, pochylenie toru h = 150 mm,
R = 700 m, Vmax = 120 km/h, pochylenie toru h = 115 mm,
R = 800 m, Vmax = 120 km/h, pochylenie toru h = 90 mm,
R = 900 m, Vmax = 140 km/h, pochylenie toru h = 100 mm,
3. Długość torów stacji zakładowej (ozn. Nr torów jak na schemacie):
Nr 1 - 1168 m,
Nr 2 - 7725 m,
Nr 3 - 1017 m,
Nr 4 - 482 m,
Nr 5 - 445 m,
Nr 7 - 668 m,
Nr 8 - 1547 m
4. Naciski na oś: dopuszczalne naciski na oś od 225 kN do 250 kN.
5. Tor o łukach odwrotnych (karta UIC 530).
6. Dodatkowa infrastruktura:
- rampa boczna z podjazdem umożliwia załadunek i rozładunek ciężkiego sprzętu i pojazdów,
- istnieje możliwość podobnego załadunku i wyładunku na otwartym terenie przez zastosowanie
przewoźnych ramp lub budowę prowizorycznych,
- dwie suwnice bramowe o udźwigu 90 kN każda, umożliwiają załadunek i wyładunek sprzętu o tej wadze,
- utwardzony plac w rejonie stacji zakładowej między torami 1,3, 5, 7 o powierzchni około 200 m2.
Przeznaczenie infrastruktury:
1. Tor pętli doświadczalnej przeznaczony jest do badań: wytrzymałościowych drogi
kolejowej, badań dynamicznych taboru szynowego, wagonów osobowych, wagonów towarowych próżnych i ładownych o różnym przeznaczeniu, badań zakłóceń trakcji elektrycznej na urządzenia łączności i urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego,
2. Tor o łukach odwrotnych R = 150 m – badania dynamiczne taboru przy przejeździe,
3. Stanowisko do zderzeń taboru szynowego zlokalizowano na stacji zakładowej.
Budynek laboratoryjno-szkoleniowy:
1. Sala konferencyjna na 60 osób, posiada nagłośnienie i sprzęt audiowizualny,
2. Część hotelowa 20 miejsc,
3. Pomieszczenia biurowe wyposażone we wszystkie instalacje.
Całość klimatyzowana.
Możliwości badawcze na obiekcie:
1. Obiekt umożliwia prowadzenie badań w zakresie trwałości, niezawodności i wytrzymałości taboru szynowego,
2. Drogi kolejowe – nawierzchnia i jej części składowe,
3. Sieć trakcyjna i jej osprzęt,
4. Inne badania specjalistyczne, uzgodnione zakresy z IK Warszawa.
Dodatkowa informacja:
Przedstawiamy problemowo podstawowe nasze możliwości badawcze i wyposażenie toru doświadczalnego. Na konkretne propozycje i zapytania odpowiemy w sposób szczegółowy.
kontakt
Kierownik Ośrodka
mgr inż. Waldemar Szulc
tel./fax +48 71 71 71 858
Adres do korespondencji:
Instytut Kolejnictwa
Ośrodek Eksploatacji Toru Doświadczalnego IK
Bychowo 1B